Frågor och svar kring säsongskorten
Publicerad: 2021-04-14
I fredags släppte vi säsongskorten inför säsongen 21/22 och redan nu är det över 250 personer som säkrat sin plats. Det har dykt upp en rad frågor som vi nu samlat i en text. Tveka inte heller att kontakta oss för personlig service, vi hjälper dig gärna.

I fredags släppte vi säsongskorten inför säsongen 21/22. Trots att vi har ett minst sagt märkligt år i ryggen var det som alltid ett otroligt engagemang från SSK-arna. Något som vi inte tar förgivet och är otroligt tacksamma över.

– Att våra supportrar trots ett års pandemi, osäkerhet kring vaccin och om publiken får återvända till matcherna i början på nästa år köper säsongskort utan förbehåll och i snabb takt är inget annat än oerhört betydelsefullt för oss. Inte bara den rent ekonomiska utan även den oerhörda energiboost det är för oss att kriga vidare i tuffa tider och våga göra investeringar i truppen nästa säsong, säger klubbdirektör Robert Andersson.

Det har dykt upp en rad frågor så vi tog tempen på vår biljettansvariga Ella och bad henne ge svar på de allra vanligaste.

Hur responsen varit?

– Folk har varit otroligt engagerade. Första två timmarna sålde vi över 100 kort och redan nu är det 250 personer som säkrat sin plats inför den kommande säsongen. Som ni förstår betyder det oerhört mycket för oss.

Är min plats från förra året reserverad?

– Ja den är bokad fram till midsommar utan att du behöver göra någonting. Därefter släpps den upp till försäljning om du inte valt att förlänga ditt kort.

Kan jag fortfarande delbetala mitt säsongskort?

– Ja, från och med den här säsongen sker delbetalning via betallösningen Trustly. När du ska genomföra bokningen väljer du betalsättet ”direktbetalning” och i nästa steg dyker då Trustly upp som betalningsalternativ. Sidan har däremot krånglat lite och för vissa har delbetalning inte dykt upp som ett alternativ. Vi jobbar på att hitta en lösning där och felsöker för att hitta problemet kring varför det blivit så.

Om jag vill byta plats, hur gör jag då?

– Då kontaktar du mig på 079-006 72 45 eller på [email protected] så bokar vi en tid när du kan komma och sitta ut din nya stol i arenan.

Om jag inte fått länken skickad till mig på mejl hur gör jag då?!

– Det är vissa som inte fått ut sitt mejl, det kan vara att mejladressen är felaktig eller liknande. Då kontaktar du mig på 079-006 72 45 eller på [email protected] så hjälper jag dig.

När släpps nyförsäljning av säsongskorten?

– Nyförsäljningen kommer att starta måndag den 3e maj, då kan vem som helst köpa ett säsongskort.

Har vi några nyheter?

– Ja vi har tänkt till och gjort det lite mer flexibelt från och med den här säsongen. Nyheterna är att vi lanserar pottkortet och familjekortet. I pottkortet så laddar du på med så matcher du själv vill (minsta antal är 10), du väljer också själv hur många biljetter du vill nyttja per tillfälle. Du kan gå själv på en match eller ta med dig tre kompisar. Du har ingen fast plats i arenan utan pottbiljetterna kommer placeras ut på en tilldelad sektion. Familjekortet innebär att du har en eller två fasta platser och sen har du en pott med biljetter som du kan nyttja för att ta med dina barn. För oss är det viktigt med återväxten och att nya små SSK-are kan gå på matcherna.

Sara Jonsson