Valberedningens förslag inför årsmöte 2023
Publicerad: 2023-05-23
Den 19 juni är det dags för årsmöte för Södertälje Sportklubb, härmed avger valberedningen sina förslag för styrelsesammansättning. Valberedningens arbete samt presentation av nya ledamöter i Södertälje Sportklubbs styrelse kan ni ta del av nedan.

Till årsmötet 2023, Södertälje Sportklubb

Valberedningens förslag till val av ledamöter för styrelsen och revisorer. Samtliga här nedan föreslagna personer är vidtalade och således valbara på årsmötet.

Namn, Mandat, Tid

Ordförande, Peter Onstrand – Omval 1 år

Ledamot, Thomas Engdahl – Omval 2 år

Ledamot, Marcus Holm – Nyval 2 år

Ledamot, Andreas Ersson – Nyval 2 år

Ledamot, Richard Öqvist – Nyval 2 år

1 år kvar på mandattiden har:

Ledamot, Åsa Elfving

Ledamot, Erica Adelbertson

Ledamot, Lars-Åke Månsson

Suppleant, Anders Eldebrink – Omval 1 år

Revisorer Mazars Set
Revisionsbyrå AB, Auktoriserad Revisor

Bo Jonsson – Omval 1 år

Leif Karlsson – Omval 1 år

Revisorsuppleanter

Jim Pettersson – Omval 1 år

Håkan Hagström – Omval 1 år

Södertälje 2023–05-22

Anders Taberman Mats Johansson Per Lindius Simon Schönning

Marcus Holm (nyval)

Född 1971 och uppvuxen i Borås. Efter avslutade civilingenjörsstudier i Göteborg flyttade jag 1994 till Södertälje och började arbeta på Scania. Jag har bott i Södertälje fram till 2007 då vi flyttade till Brasilien. Efter 4 år i Brasilien blev det 6 år i Oskarshamn följt av 5 år i Danmark, hela tiden under ”Scaniaflagg”. Sedan första februari i år är jag tillbaka på Scania i Södertälje som ansvarig för Scanias globala produktion och logistik.

Jag är gift med Janet och vi har två killar, 15 och 18 år gamla. Killarna har spelat ishockey sedan tiden i Oskarshamn, däremot så har jag själv aldrig spelat.

Sportsligt: Som tidigare sagt så är jag ingen ishockeyspelare, men med killarnas stora intresse så har det så klart blivit mycket tid i ishallar. Själv satsade jag på längdskidåkning i unga dagar och utövar det fortfarande då tillfälle ges.

Styrelseuppdrag: Erfarenheter från styrelseuppdrag från bland annat; ETEC (Gymnasie- och yrkesskola i Oskarshamn med inriktning elteknik), DBI (Danska Bilimportörernas Intresseförening) samt Laxå Special Vehicles (Scanias verksamhet för specialfordon).

Andreas Ersson (nyval)

Jag är född och uppväxt i Södertälje, 47 år gammal. Driver tillsammans med min sambo flertalet kontor längs Mälardalen inom Fastighetsbyrån, en del av Swedbank sedan 2008. Har även drivit Fastighetsbyråns kontor i Spanien. Har mottagit priser som årets företagare, Årets ledare samt Årets kontor.

Har en genuin kärlek för både min stad och Sportklubben som jag sponsrat i många år. Enormt tävlingsinriktad och vill nu lägga fullt fokus på Sportklubben i resan mot SHL. Inriktning på kommunikation, marknadsföring och varumärkesbyggande.

Rickard Öquist (nyval)

Jag är 40 år och bor i Nykvarn med min fru Elena och två döttrar. Har jobbat med hockey hela mitt yrkesverksamma liv. Jag är varit anställd av Dallas Stars sedan 2008 och har nu rollen som Director of Player Personell och sitter med i Dallas Operativa ledning. Under säsongen 2021/2022 klev jag in i rollen som assisterande Sportchef i SSK.

Södertälje Sportklubb