Svar på öppet brev från Supporterklubben – SSK välkomnar supportrarnas initiativ till dialog och bjuder in till möte
Publicerad: 2018-12-11
SSK välkomnar Supporterklubbens initiativ till dialog och kommer bjuda in till ett möte som kommer äga rum under nästa vecka. Här är klubbens svar på det öppna brevet.

SE ÄVEN: Supporterklubben begär möte med SSK i öppet brev

Även om det stundtals funnits ljusa perioder under hösten är det totala resultatet av a-lagets säsong, sett till målsättningen, hittills en besvikelse. Detta för såväl supportrar som ledare, spelare, anställda och övrigt engagerade i och kring föreningen. Vi försäkrar att alla jobbar febrilt på alla plan för att analysera, förbättra och nå lösningar som ger bättre resultat framöver.

Vi uppskattar Supporterklubbens arbete och vill rikta ett stort tack till dess styrelse, medlemmar och övrig engagerad publik för troget stöd i Scaniarinken, trots den senaste tidens svaga resultat på isen. Det är något som spelare och ledare ständigt poängterar vikten av.

Ingen är nöjd och alla vet var vi vill. Att gång på gång bli sparkad och trampad på när man ligger hjälper inte, utan påverkar tvärtom alla anställda negativt och gör bara hela föreningens uppförsbacke än brantare. Därför instämmer vi i Supporterklubbens slutsats att försöka upprätthålla en optimistisk inställning och fortsätta stötta. Senaste åren har det gjorts mycket positivt i klubben och vi har tagit kliv på många plan som vi är övertygade om kommer ge frukt de kommande åren. Det finns potential i laget och i klubben, men en engagerad och positiv förbättringskultur i alla led är vad som krävs för att vi tillsammans ska lyckas nå våra mål på lång sikt.

Samtidigt är det viktigt med förståelse och respekt för varandras arbete och där är öppenhet och dialog en viktig faktor och konstruktiv kritik är alltid välkommet. Därför ställer vi oss positiva till Supporterklubbens initiativ och bjuder härmed in till ett öppet möte i syfte att förklara hur arbetet ser ut för ta föreningen framåt och uppåt, detta samtidigt som vi ger tillfälle för medlemmar och supportrar att ställa frågor till föreningens representanter.

Då det efterfrågas att många olika representanter från klubben ska finnas på plats vid detta tillfälle är det dock inte helt lätt att snabbt hitta en tid som passar alla och därför kommer vi återkomma med exakt tid och plats de närmaste dagarna. Vi garanterar dock att mötet kommer äga rum senast under nästa vecka.

Södertälje Sportklubb

SE ÄVEN: Studio SSK med senaste nytt inför Leksand borta, intervju med juniorbacken Daniel Ohlsson och frågestund med klubbdirektören.

Kommunikationsansvarig, Södertälje SK Fredrik Gustavell